experience for business
Konference pro každého, kdo chce inspiraci a praktické rady,
jak maximalizovat business value společnosti
vytvářením skvělého UX.
30. května 2018, 9:00
Program
30. května 2018
Registrace
Přijďte včas, poznejte skvělé místo a užijte si networking.
From UX Strategy to Digital Transformation
Jaime Levy
User experience (UX) strategy lies at the intersection of UX design and business strategy. This talk delves into this crucial practice, which relies on empirical, lightweight techniques that help product makers and stakeholders to derisk their product vision before it is released into the marketplace. It will start with a primer covering topics such as competitive research, customer discovery, value innovation, and why you must design a “killer” user experience.
But what if you aren’t working for some hip tech company but instead at a traditional enterprise with legacy systems, outdated processes and a siloed corporate structure? Digital transformation is the integration of digital technology into all areas of a business resulting in fundamental changes to how businesses operate and how they deliver value to customers. It's a cultural change that requires organizations to continually challenge the status quo, experiment often, and get comfortable with failure.
Jak vzniká produkt s globálním potenciálem
Michal Kardaš (Outboxers), Jan Sechovec (Česká spořitelna)
Česká spořitelna vyvíjí produkt pro Fintechy s celosvětovým potenciálem. Outboxers ověřují produkt na trhu a hledají tu správnou byznys propozici. Jak? Zhmotněním technického řešení do konkrétního User Experience a testováním prodejem v destinacích jako Berlín nebo Barcelona. Získaný feedback a data pomáhají s nadesignováním nejlepšího řešení, s přesvědčením stakeholderů a v neposlední řadě s change managementem napříč celou bankou.
Coffee break
Korporace zaměřená na DX. Jak ji pomoci budovat a jak ji přežít!
Jan Procházka, Director – Digital Experience (Lundegaard)
I velké a složité korporace si uvědomují, že se musí naučit designovat své služby a produkty s maximálním zaměřením na zákazníka a jeho zkušenost. Pro řadu z nich zatím není tato výzva snadná a zapojení nutných činností v organizaci je bolestné. Ať už jde o důraz na výzkum a design na jedné, či nutnost agilní kooperace IT a businessu na druhé straně.
Má jít snaha o změnu spíše z osvíceného vedení firmy, nebo se musí prosadit nenápadně odspoda? A mohou takovéto změně pomoci vzniknout externí agentury a seniorní specialisté, kteří tyto principy mají již dlouho v genech? Pojďme si na konkrétních případech popovídat, jaké aspekty jsou pro reálný posun v „DX maturity“ klíčové.
Zástupci korporací pak možná lépe pochopí, proč arogantní UXář zásadně nepracuje bez výzkumu a user-tesingu (a ne a ne) a bláznivý agilista vás chce každý týden několikrát na meetingu ve stoje. A my arogantní agilní UXáři si zase připomeneme, proč zasazení nám blízkých principů do korporace typu banka opravdu není lehké. Společně to pak lépe přežijeme!
Design inovací podle Vodafonu
David Novák, Head of Segment Marketing (Vodafone)
Množství lidí, posedlost plánováním a celková složitost brání velkým firmám nacházet a doručovat inspirující zážitky zákazníkům. Vodafone na to jde po svém. Šéf marketingu nejmladšího českého operátora vám představí vlastní designovou metodu Red Line Thinking, kterou Vodafone použil pro tvorbu úspěšných inovací zaměřených na rodiny a mládež.
From Zero to Hero: Budování UX kompetence v MONETA Money Bank
Jan Torsten Valder, Design and UX Lead (Principal engineering / MONETA Money Bank)
Hands-on zážitek z budování UX kompetence v aspirantovi na digitálního lídra mezi českými bankami - MONETA Money Bank. Od krůčků prvního UXáka turniketem v centrále až po diskuse o budování design thinking culture v celé bance. Příběh o tom, jak jsme získali cenu Aplikace roku 2017 a pět reálných příkladů, jak UX kompetence pomáhá dělat lepší businessová rozhodnutí 🙂 Učíme firmy a lidi navrhovat a vytvářet digitální produkty.
Oběd
Redesign webu jako investice s "předpokládaným" ROI
Milan Merglevský, Senior E-commerce Consultant, Lenka Pertlíčková, Výkonná ředitelka, Kulina
Reálný use case z praxe, jak kompletní redesign webu Kulina.cz změnil přístup k business plánování, řízení firemních procesů a investic do marketingu i nových e-commerce technologií v Čechách i na několika zahraničních trzích.
Design Sprint bez příkras
Roman Hřebecký, Designér a zakladatel (Pábení)
Design sprint bývá prezentován jako zázračná metoda, kterou kdokoli vybalí z kufříku, vyřeší jí rázem všechny problémy. Firmy ho proto mají rády. Agenturám se dobře prodává.
Celé je to ale o chlup složitější. Na case-study si ukážeme, jak sprint smysluplně začlenit do procesů firmy nebo týmu, aby výsledek nakonec neskončil v šuplíku. Dozvíte se, jak si říct, že pro business dává sprint smysl a že se fakt vyplatí a také proč nechat sprint vést designéra raději než facilitátora.
Coffee break
Případová studie, jak pomocí Eye-trackingu dosáhnout maximální efektivity návrhu
Miroslav Suchý, CX Strategist (UX Focus), Jiří Hlaváček, Qualitative research specialist
Velkou výzvou pro pojistitele je přizpůsobit své produkty a komunikaci online distribučnímu kanálu, který je co do klientských potřeb jedinečný. Vyplatí se vědět, co potencionální zákazníci vnímají. Eye tracking precizně ukáže kritická místa, kde svou snahu vzdávají. V hloubkových rozhovorech pak najdeme správné alternativy, aby pokračovali a dospěli až ke konverzi. Dobrá komunikace je k nezaplacení a my představíme nejen metodiku, která ji umí odhalit, ale i video z výzkumu, naše rady a tipy.
Jak zvýšit výkon webu o 123 mil. Kč měsíčně bez investic do reklamy
Michael Repetný, Výkonný ředitel (Zeerat)
7 z 10 lidí nedokončí objednávku. Kolik peněz je to na vašem webu? Nástroje webové analytiky jsou zdarma, náš čas je drahý. Dat je spousta, času málo. A proto rezignujeme, střílíme od boku a web měníme podle pocitu.
Na případových studiích si ukážeme systém, jak můžete zvyšovat výkon webu dlouhodobě a kontinuálně, aniž byste zaprodali svůj život prolézání tabulek.
Jak dostat X do UX, aby váš digitální projekt byl kulervoucí
Petr Pouchlý, Kapitán svobodné firmy (Court of Moravia)
UI se odehrává na obrazovce, zatímco UX v hlavě. Uživatelé jsou líní, netrpěliví a touží po spoustě věcí. Někdy je to i vaše zboží či služba, většinou nikoliv. Boj o vztah v éře pozornosti akvarijních rybiček je tvrdej chleba. Design, ve kterém neskloubíte technický um s behaviorální psychologií, nemá v podstatě šanci. O technickém umu vám nic povídat nebudu. Takže pokud více nehledáte, ani nechoďte.
31. května 2018
9:00 - 18:00
User Experience Strategy Workshop
Jaime Levy
Jaime povede exkluzivní celodenní worskhop v Praze. Naučíte se vše, co potřebujete vědět o návrhu inovativního produktu, který lidé budou chtít používat. Workshop bude plně interaktivní a čistě praktický.
Workshop je určen pro UX designery a manažery, produktové manažery, majitele firem a zakladatele startupů.
Místo konání workshopu: STRV, Rohanské nábř. 678/23, Praha 8
Přednášející
Jaime Levy
UX Strategy Consultant
Jaime Levy is an author, university professor and a pioneer in the creation of innovative digital products and services. Her top-selling O'Reilly Media book is called UX Strategy: How to Devise Innovative Digital Products that People Want. The book presents a solid framework on the practice, which lies at the intersection of UX design and business strategy.
She currently runs Jaime Levy Consulting, a digital strategy firm out of Los Angeles, California. Jaime also teaches graduate-level courses on UX design and UX strategy at the University of Southern California. You can read more about her on Wikipedia.
Michal Kardaš
Outboxers
David Novák
Vodafone
Jan Procházka
Lundegaard a.s.
Jan Valder
Principal engineering
Milan Merglevský
Freelancer
Roman Hřebecký
Pábení
Miroslav Suchý
UX Focus
Michael Repetný
Petr “Jezevec” Pouchlý
Court of Moravia Director
Petr Koubský
moderátor akce
Michal Kardaš
Innovation prototyper, Co-founder Outboxers
Michal Kardaš je spoluzakladatel inovačního labu Outboxers, kteří se zabývají ověřováním nových produktů a byznys modelů pro korporace. Naprostým základem úspěchu je pro něj pochopení a zpětná vazba všech zainteresovaných lidí - od klienta až po koncového uživatele. Vytváření User Exprience tak začíná už od vymýšlení nápadů a je nedílnou součástí celého procesu vzniku produktu.
Jan Sechovec
Head of Advanced Technologies and Prototypes, Česká spořitelna
Honza Sechovec je inovační evangelista v České spořitelně. Během více než 15 let zkušeností v IT zastával různé pozice v armádě ČR a NATO. Vedl různé vývojové týmy, vytvořil prototypy, účastnil se řady mezinárodních konferencí.
Jak vzniká produkt s globálním potenciálem
David Novák
Head of Segment Marketing, Vodafone
David Novák vede consumer marketing Vodafonu od spuštění LTE v Čechách. Během studia na vysoké škole pracoval jako redaktor a později šéfredaktor mobilní sekce iDNES.cz, odkud přestoupil do terminálového oddělení Vodafone. Dodnes jsou prý na internetu k dohledání jeho staré články včetně pravopisných hrubek. Mezi jeho velké zájmy patří udržitelnost, ať už organizační nebo lidská.
Design inovací podle Vodafonu
Jan Procházka
Director – Digital Experience, Lundegaard a.s.
Digitální pionýr již od prvních kontaktů s internetem na VŠE. Přes 15 let pomáhá klientům maximálně využívat digitálních technologií k lepším firemním výsledkům a novým obchodním modelům.
Aktuálně vede team poskytující služby „DX“ designu, konzultací a stavění nových digitálních produktů. Krom manažerských povinností ho stále baví zúročovat zkušenosti v rámci inovativních klientských projektů, zejména v rámci korporací z oboru financí či telco.
Technologie a inovace jsou vášeň, ale cílem je najít v nich smysluplné využití pro vylepšení služeb firem a každodenní život lidí.
Korporace zaměřená na DX. Jak ji pomoci budovat a jak ji přežít!
Jan Torsten Valder
Design and User Experience Lead, Principal engineering
UX Lead, MONETA Money Bank
Honza vede tým UX ve společnosti Principal engineering a poslední dva roky se věnuje hlavně budování UX kompetence pro MONETA Money Bank, ve které probíhá Agilní transformace. V bance UX začínalo na zelené louce. Postupně se povedlo vybudovat tým, který má dnes přes dvacet špičkových specialistů všech kompetencí. V MONETA Money Bank Honza zúročil zkušenosti z České spořitelny, Unicreditu, Komerční banky a dalších. Když Honza nepracuje, hodně spí, dobře jí a vaří, venčí psa nebo cestuje po Asii.
From Zero to Hero: Budování UX kompetence v MONETA Money Bank
Milan Merglevský
Senior E-commerce Consultant
Milan jako specialista několik let spravoval většinu online marketingových kanálů i investiční portfolia na finančních trzích. Díky pečlivé správě PPC kampaní, vlastní tvorbě kreativ, přípravě technických specifikací z pohledu SEO, řízení projektů datových integrací a UX návrhům pro malé weby i velké e-shopy s miliardovými obraty získal komplexní přehled o souvislostech, které provází každého uživatele konverzní cestou.
Jako „Marketing Managera“ je teď jeho hlavní pracovní náplní „business modeling”, plánování investic i řízení a vzdělávání členů svého týmu i široké veřejnosti.
Lenka Pertlíčková
Výkonná ředitelka, Kulina
Lenka Pertlíčková zastává funkci výkonné ředitelky eshopu Kulina. Je primárně zodpovědná za chod společnosti v její silně růstové fázi. Má významný podíl na transformaci z garážovky do společnosti s více jak 50 zaměstnanci. Mezi nejvýznamnější projekty patří dokončení nových webových stránek a implementace data driven business managementu.
Redesign webu jako investice s "předpokládaným" ROI
Roman Hřebecký
Designér a zakladatel Pábení
Baví ho facilitace a design. A baví ho vést nedesignéry designovým procesem. Denně pracuje s lidmi. Dělá workshopy. Na mindsetu design thinking staví inkubátory a pak jimi provází, aby věděl, jak fungují. Má za sebou stovky hodin workshopů pro banky, korporace, neziskovky, státní sféru i malé firmy. A je hrozně nerad, když dodavatelé slibují něco, co nemůžou splnit.
Design Sprint bez příkras
Miroslav Suchý
Customer Experience Strategist, UX Focus
Před několika lety spoluzaložil UX Focus s cílem poskytnout českému trhu nadstandardní UX výzkum podpořený špičkovou metodikou a šikovnými technologiemi. Nadbytek informací a nedostatek pozornosti přináší naší společnosti revoluci způsobenou digitální transformací ekonomiky. Brandové strategie a technologická řešení čelí naprostému neporozumění potřeb zákazníků. Právě proto se Miroslav zabývá Eye Tracking metodou. Validoval spolehlivé řešení, které poskytuje podklady pro správná rozhodnutí.
Jiří Hlaváček
Qualitative research specialist
Posledních dvacet let se zabývá marketingovým výzkumem v drtivé většině kvalitativním. Moderoval přes tisíc skupinových diskusí a hloubkových rozhovorů a za největší bohatství z nich získané považuje dobře se zeptat, aby respondent sdělil otevřeně a upřímně své názory a postoje.
Případová studie, jak pomocí kvalitativních rozhovorů a eye-trackingu dosáhnout maximální efektivity návrhu webové aplikace
Michael Repetný
Designér a zakladatel, Zeerat
Michael zajišťuje webovou analytiku, uživatelský výzkum a zvyšování výkonu webu jako pravidelnou službu za měsíční paušál. Netradiční službu Zeerat+ spustil po 4 letech vývoje vlastního analytického nástroje. Zúročil tak zkušenosti z pobytu v Silicon Valley, zpětnou vazbu majitelů webů i spolupráci s předními projekty české e-commerce scény jako např. MallGroup.
Jak zvýšit výkon webu o 123 mil. Kč měsíčně bez investic do reklamy
Petr “Jezevec” Pouchlý
Kapitán svobodné firmy Court of Moravia
Designér a evangelista transformace herních principů do byznysu. Míchá zkušenosti z korporátního světa s praxí z designerského studia Court of Moravia, které se zaměřuje na gamifikaci, herní design a experience economy v rámci HR, designu byznysu a inovací. Z obou světů si bere to nejlepší pro budování komunit, vedení týmů a mentoring. Dost bláznivý, aby neztratil kontakt s generací Y, a dost trpělivý, aby uměl její potřeby přeložit generacím starším.
Jak dostat X do UX, aby váš digitální projekt byl kulervoucí
Petr Koubský
Moderátor konference, Analytik a publicista, více o Petrovi
Zabývá se digitálními technologiemi. Učí na Vysoké škole ekonomické a na Filozofické fakultě UK, vydává magazín 067.cz. Spoluzakládal vydavatelství Softwarové noviny a vzdělávací instituci iCollege. Vystudoval technickou kybernetiku, pracoval jako programátor. Jeho hobby a víra je matematika a přírodní vědy. Rád čte, poslouchá jazz, vaří a stále pomaleji běhá na střední vzdálenosti.
Místo
FIVE Building
Na Valentince 3336/4
150 00 Prague 5
Czech Republic