Program
Registrace
Přijďte včas, poznejte skvělé místo a užijte si networking.
Cíle mění vše
Jan Řezáč, CEO, House of Řezáč
Užitečně nastavené cíle mění vše. Role, procesy, požadované kompetence, začátek a konec práce, plánování nebo odpovědnosti. Projdeme společně tři základní letové hladiny cílů a jejich vliv na fungování organizace. A podíváme se na to, jak do toho všeho zapadá UX.
Z inovací z labu až po 70členný designerský tým
Helena Warausová, Head of Simplification COE, Komerční banka
Dozvíte se, jak dostat service design do agilního způsobu práce v korporaci, jak udržet konsistenci v distribuovaném vývoji a jaké všechny výzvy přináší dynamický růst v týmu.
Helena standardizovala service design jako součást agilního fungování Komerční banky a v současné době vede 70ti členný designerský tým.
Společně s designery tvoří novou digitální banku a kontinuálně transformuje Komerční banku do Design driven organizace.
Coffee break
Když je DESIGN hlavně o ČÍSLECH! Heureka se mění na marketplace
Jaroslav Černý, Head of UX, Heureka Group
Podíváme se na to, jak důležité je měřit ty spravné věci ve složitém prostředí e-commerce, které je doslova napěchované různými čísly. A o kolik je to složitější, kdyz se snažíte o shift z cenového srovnávače na marketplace?
Jarda prišel do Heureky před 2 lety vybudovat tým UX a pomoci proměnit Heureku z cenového srovnávače na marketplace. Předtím pracoval 14 let ve společnosti LMC, kde měl kromě UX na starost i celý marketing. Na design se Jarda dívá pragmaticky a v kontextu celého byznysu. Že je něco “pěkné” je u něj prekvapivě většinou až na posledním místě.
Digital-only nebo Digital-first? Jak jsme budovali první neobanku na Slovensku za pomoci fluidní strategie.
Jey Rosa, Founder a CEO, habitable.co
Od roku 2016 se podílí na budování neobanky 365.bank, od samých začátků a early-adopters až po rozsáhlou fyzickou pobočkovou síť. Juraj se s vámi podělí o cestu při vytváření digital-only banky a digitálních bankovních produktů a dalších rozšíření.
Jejich cíle byly silně měřitelné. Jak přimět zákazníky, aby adoptovali nový typ banky? Jak přimět zákazníky, aby produkt aktivně používali a využívali jeho funkce? Jak zjistit, kterým zákazníkům je třeba věnovat pozornost? To a mnohem více na Konferenci X4B 2022.
AI pomáhá zachraňovat životy: Design, rychlost a přesnost v hlavní roli
Matěj Misař, Co-Founder, Carebot
Daniel Kvak, CEO, Carebot
Věděli jste, že pouhých 80 procent diagnóz z RTG snímků je přesných?
Měl pomoci roztřídit pacienty s COVIDEM od těch, co COVID nemají. Dnes Carebot dokáže najít až 10 různých nálezů na hrudníku a dodat lékaři data k co nejpřesnějšímu a nejrychlejšímu rozhodnutí. Je kousek od nasazení v nemocnicích. Na vývoji spolupracují s desítkami radiologů z celé Evropy a tvoří systém, který pomůže zachraňovat životy. Unikátní sběr a vyhodnocování dat, design a uživatelská jednoduchost přitom hrají hlavní roli.
Matěj, jeden z nejmladších moderátorů hlavní zpravodajské relace v zemi, moderoval diskuzní pořad, létal po boku vládních činitelů na zahraniční cesty a otevřel několik významných mediálních kauz.
Spoluzaložil Carebot, který díky umělé inteligenci dopomáhá lékařům k přesnějším diagnózám nejen z rentgenových snímků. S týmem Carebotu obdržel hned několik významných ocenění jako Deloitte Impact Stars, Pfizer HealthcareLab nebo Roche Digi@Med Award. Hospodářské noviny Matěje letos zařadily mezi TOP10 inovátorů Česka.
Daniel, student PHD na Masarykově Univerzitě je autorem několika publikací. Se svou manželkou Karolínou vymyslel první model umělé inteligence, který pomáhal rozlišit pacienty s Covidovým nálezem od těch zdravých. Spoluzaložil Carebot, Forbes ho jmenoval do letošního výběru 30 pod 30 a Hospodářské noviny mezi TOP10 inovátrorů Česka.
Oběd, networking, mentoring zóna
Rozhýbejte apatické uživatele
Michal Andera, Scénárista vysvětli.cz
Základem úspěchu v době, kdy lidé ztrácí pozornost během prvních 8 vteřin, je zaujmout a přesvědčit. Když uživatel nepochopí, co mu nabízíte, okamžitě odchází. V rámci přednášky se podíváme, jak animace udržují pozornost a ovlivňují zážitek s produktem. V interaktivní části přednášky si vytvoříte základ scénáře, který zvýší zájem o váš produkt.
Máte DesignOps? A můžu ho vidět?
Tom Paulus, Head of Design, Bell & Hurry
Lukáš Zazvonil, Founder, Bell & Hurry
Je čas redizajnovať dizajn. Môžete ísť cestou štandardov a stagnácie, alebo môžete robiť dizajn vo vašej spoločnosti trochu inak. Ako? Pomocou DesignOps. Lukáš vám ukáže, aký vplyv môže mať DesignOps na business a ako sa na správu designu môžete pozerať vo vašej organizácii. Tomáš vám ukáže praktický experiment, ktorý pokrýva kompetencie dizajnérov v Bell&Hurry a pomáha smerovať ich rozvoj.
Tom Paulus Bell & Hurry vyrostl do pozice Designer lead díky svým zkušenostem z mnoha startupů, e-commerce, interních systémů bank a retailu. Je to také přehled o novinkách na trhu, inovacích a trendech, co Tomáše posouvá vpřed. Pokud byste od někoho chtěli upřímný feedback ke zlepšení vašeho digitálního produktu, chtějte ho od Tomáše. Potřebujete rozhýbat váš UX team nebo sami sebe posunout v UX znalostech? Tomáš školí týmy i jednotlivce, naposledy například v KB, BSC nebo O2.
Lukáš Zazvonil, spolu s jeho týmem, pomáhá zakládat digitální banky v řadě zemí po celém světě. Za více jak 20 let práce pro korporace nebo ve vlastních firmách nasbíral řadu zkušeností. Ty nakonec vedly k založení agentury Bell & Hurry - Digital Designers for finance, která dokáže zhmotnit fintech představy bank do aplikačních prototypů.
Coffee break
Jak změnit agilní vývoj na kontinuální tvorbu produktu
Michal Voják, Product Design Lead, Designdev
Svět se mění, přechází z vodopádu na agilní vývoj (scrum), je to ale dostačující? Scrum naráží stále na problémy zapojení UX do procesu. Na přednášce budu povídat, jak změnit mindset z dodávek funkcí do produktu na dodávání výsledků, jako třeba zvýšení počtu uživatelů.
Ukážu, jak provádíme změnu v různých týmech na Continuous Product Discovery, jaké benefity z toho plynou a na jaké problémy narážíme.
Témata: pravidelný výzkum, předpoklady, discovery backlog, dual track agile, prioritizace a ověřování nápadů a další.
Michal se v oboru UX pohybuje již více jak 8 let. Za tu dobu spolupracoval s eshopy, korporacemi a různými firmami na různorodých produktech. Dnes v Designdev vede návrhové oddělení, které čítá 10 designérů. Propaguje zavádění Product Discovery do firem a vede interní startup userUP, který má za cíl pomoci firmám s Product discovery.
Cesta od „haterů“ až k lovebrandu
Ondřej Raul, Product Designer & Researcher, Stride XL
Když se řekne inovace, často si představíme skokovou změnu, která je náročná, trvá dlouho, stojí spoustu peněz a času. To není ale jediný způsob, jak přinášet zákazníkům a uživatelům nové hodnoty a zážitky. Je třeba se věnovat i účelnému inkrementálnímu inovování.
Pokud ale svoji cílovku doopravdy neznáte, nemůže být o jakékoli efektivní inovaci řeč, protože vás zaměstnávají jiné problémy, které po hříchu z té neznalosti často pramení. Patří mezi ně špatná customer/user experience? Pošramocená reputace? Možná i finanční ztráty?
Společně se podíváme na case-study z naší praxe, které na otázku co se může stát, když porozumění zákazníkům podceníte odpoví, včetně tipů jak tomu předcházet.
Všechny příklady budou respektovat soukromí našich zákazníků a partnerů, i vztah, který s nimi máme.
Váš design CEO nezajímá!
Petr “Jezevec” Pouchlý, Kapitán svobodné firmy Court of Moravia
Pokud chcete měnit designem svět kolem k lepšímu, musí o vaši práci stát především majitel, CEO či BoD. Dělání reálné změny odspodu je mýtus, který v běžné firmě nefunguje.
Uřídit naráz změnu postojů a myšlení společně s workflow a governance není jen o designu. Bez strategického řízení a umění prodeje si snadno vylámete zuby.
Rád se podělím o naše zkušenosti z malého i nadnárodního byznysu. O faily i úspěchy. Tak otevřeně, jak to jen NDA dovolí. Ale líbit se vám to tak či tak moc nebude.
Petr "Jezevec" Pouchlý, designér a evangelista transformace herních principů do byznysu. Míchá zkušenosti s korporátního světa s praxí z designerského studia Court of Moravia, které se zaměřuje design organizací k silné kultuře, funkčnímu řízení a inovačnímu myšlení. Z obou světů si bere to nejlepší pro budování komunit, vedení týmů a mentoring. Dost bláznivý, aby neztratil kontakt s generací Y, a dost trpělivý, aby uměl její potřeby přeložit generacím starším.
Závěr akce, networking
Místo
Spojka Events
Pernerova 697/35
186 00 Praha 8-Karlín
Czech Republic
Mediální partneři
Hledáme partnery, kteří by se chtěli podílet na programu a sponzoringu akce.
Napište na mirkahofmanova@gmail.com.